sâmbătă, 12 septembrie 2009

De ce esti tu

tu te crezi frumoasa ca o parfumerie

si inalta cat inaltimea privirii mele

tu te crezi cea mai imbracata

dintre femeile imbracate

si cea mai goala

dintre femeile

abia nascute din focurile dragostei

tu te crezi apa si focul

mierea si sarea si tarana din care-s plamadit eu

cand lucrurile stau taman invers

din lutul sau din aurul

sau din pietrele pretioase ale

sistemului meu osos

o coasta a fost suficienta

ca materie prima pentru alcatuirea ta

cu dalta

si atunci te intreb

de ce mirosi tu mai frumos

ca lumina mea din ochi

de ce esti tu mai sarata decat sarea

sufletului meu

de ce ma inchin la tine

ca la un zeu atotputernic

cand stiu ca te-as putea dobori

usor

cu un singur bobarnac

De ce esti tu -Lucian Avramescu

2 comentarii:

Sarik spunea...

Hmmm, imi amiteste de tinerete. O stiu de prin 1984. Imi place.

Anonim spunea...

am facut armata in 84-86 la buzau-boboc la aviatie iar cand i-am recitat aceasta poezie unei eleve de la scoala de subofiteri de intendenta Sibiu, venita la bobocu in practica, inainte de avansarea ei la gradul de sergent-major, a oftat si a devenit brusc visatoare...iar acum, i-am recitat-o si sotiei mele.Acelasi rezultat.